Predstavljeni rezultati analize začinske paprike "BARANJKA"

20.10.2014. 09:11

U okviru tradicionalne manifestacije Festival paprike u Lugu prigodnim predavanjem predstavljeni su i rezultati analize začinske paprike "BARANJKA"

U organizaciji Udruženja "BARANJA" predavanje su održali profesori s Poljoprivrednog fakulteta Osijek Prof.dr.sc. Nada Parađiković i Doc.dr.sc. Tomislav Vinković.

Paprika (Capsicum annuum L.) je jedna od najznačajnijih povrtlarskih kultura u svijetu i kod nas. Postoji veliki broj sorti paprika koje se razlikuju po boji, obliku, veličini, aromi, stupnju ljutine itd. Plod paprike se prvenstveno konzumira kao svježe povrće ili osušen kao začin, ali je opseg primjene vrlo širok (prehrambena, farmaceutska, kozmetička industrija). Začinska paprika se koristi za proizvodnju mljevene začinske paprike i oleorizina.
Mljevena paprika je začin crvene boje, dobre moći bojanja, ugodnog mirisa te poboljšava i miris i okus hrani. Najvažnije osobine i svojstva mljevene začinske paprike se indirektno ocjenjuju prema sadržaju karotenoida, kapsaicina, fenola, vitamina i antioksidativnoj aktivnosti.
Važnost standardizacije i utvrđivanja kvalitete paprike proizlazi iz činjenice da je ona vrlo raširena kao začin u pripremi hrane, posebice u kontinentalnoj Hrvatskoj.
Na hrvatskom tržištu se trenutno mogu naći različiti gotovi proizvodi mljevene začinske paprike. Međutim, ti proizvodi su nestandardizirani i bez geografskog podrijetla.
Cilj ovog istraživanja bio je analizirati i standardizirati hrvatsku začinsku papriku “Baranjka” kako bi se doprinijelo prepoznatljivosti proizvoda te osigurala konkurentnost proizvodnje začinske paprike za potrebe prehrambene i farmaceutske industrije. Standardizacija začinske paprike će također olakšati brendiranje i ulazak na tržište zaštićenih proizvoda s kontroliranim geografskim podrijetlom s područja kontinentalne Hrvatske čiji je neizostavni sastojak začinska paprika.
Istraživanje je provedeno prikupljanjem i analiziranjem većeg broja uzoraka mljevene začinske paprike proizvedene na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima u Baranji koji bi svoj proizvod trebali ujediniti u registrirani komercijalni proizvod pod nazivom “Baranjka“.
Gotovi proizvod tako bi bio prvi hrvatski proizvod takve vrste s deklariranim sastavom i referentnim rasponom ključnih sastojaka važnih za njegovu kvalitetu, prepoznatljivost i ljudsko zdravlje.
Potencijalni korisnici dobivenih rezultata su svi hrvatski proizvođači mljevene začinske paprike, suhomesnatih proizvoda, marinirane i biofermentirane paprike, nacionalnih specijaliteta (ajvar, đuveč), gotovih jela, proizvoda od mesa, mliječnih proizvoda, konditorskih, pekarskih i snack proizvoda, tjestenina, umaka i drugi.

 

Izvještaj o analizi brendiranog proizvoda začinske paprike "Baranjka"

Fotografije

P1010108P1010144slajd analizaP1010145P1010169P1010213P1010204